4 Aralık 2015 Cuma

Kitap Yorumu | Sonsuza Dek, Ayrı- Taylor Jenkins Reid

Orijinal Adı: Forever, Interrupted
Türkçe: Sonsuza Dek, Ayrı
Yazarı: Taylor Jenkins Reid
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 376



Yirmili yaşlarındaki sıradan bir kadın olan Elsie Porter'ın sıra dışı hikayesi... 

Yeni yılın ilk günü pizza almak için köşe başındaki pizzacıya girdiğinde Elsie kimseyi görmeyi beklemiyordu, hele de sevimli ve etkileyici Ben Ross'u asla. Ancak ikili birbirlerinden ilk görüşte etkilenmişti... 

Ben, Elsie ile yeniden görüşebilmek için yirmi dört saat bile bekleyememişti ve ikili sadece birkaç hafta içinde birbirlerine sırılsıklam aşık olmuştu, mayıs ayı geldiğinde ise Vegas'a kaçıp evlenmişlerdi bile. 

Nikahtan sadece dokuz gün sonra Ben bir kaza geçirmiş ve Elsie olay yerine vardığında kocası çoktan acil servise doğru yola çıkmıştı. Elsie, hastaneye vardığında ise kendisini kocasının hiç tanışmadığı, hatta Elsie'nin varlığından bile haberi olmayan annesi Susan beklemekteydi… 

Elsie ile Ben'in ayaklarınızı yerden kesecek aşkı ve Elsie ile Susan'ın yürek burkan acılarının birbirine geçen hikayesiyle Sonsuza Dek, Ayrı okura mutlu sona ulaşmanın birden fazla yolu olduğunu hatırlatacak. 

"Dokunaklı, muhteşem ve zaman zaman yürek burkan bir hikâye. Taylor Jenkins Reid'in anlatımı zekice ve içinizde hissedebileceğiniz kadar gerçekçi. Okuyun, tadına varın ve tavsiye edin." - Sarah Jio, Mart Menekşeleri, Böğürtlen Kışı ve Elveda Haziran romanlarının çoksatan yazarı- 

"Dokunaklı ve güçlü... Taylor kalbinizin iplerini ustaca eline alıyor ve bırakmıyor. Büyüleyici bir çıkış romanı." -Publishers Weekly, Starred Review- 

"Ölüm ve yaşam hakkında etkileyici bir roman." -Kirkus Review
s-



Bu kitap kalbimi aldı, ezdi, parçalara ayırdı. Nasıl anlatabilirim inanın bilmiyorum. Arka kapakta bu kitap için ' Kahkaha atacaksınız, ağlayacaksınız ve sayfalar arasında kaybolacaksınız.' yazıyor. Ve bu cümle gerçekten bu kitabı çok iyi tanımlıyor. Bir sayfada kahkaha atarken bir sonraki sayfada deli gibi ağladım. Kitaptaki duygular öyle bir içinize işliyor ki sanki o an sizde yaşıyorsunuz bütün olanları.


Kitap günümüz ile geçmiş arasında gidip geliyor. Geçmişte Ben ile Elsie'nin içinizi ısıtacak, yüzünüzü gülümsetecek ve sizi mutlu edecek aşkını okuyorsunuz. Günümüzde ise Elsie'nin hayatının aşkını evliliklerinden sadece bir buçuk hafta sonra kaybetmesini, Ben'in annesi Suzan ile Elsie'nin birbirlerinde teselli bulup birbirlerinin yaralarını sarmalarını okuyorsunuz.

Ben o kadar tatlı bir karakter ki okurken bağrınıza basmak, kemiklerini kıracak gibi sımsıkı sarılmak istedim. Ben ve Elsie'nin aşkı beni çok etkiledi. Elsie ile Suzan'ın kayıpları karşısında birbirlerini bir şekilde teselli etmeleri beni çok etkiledi. Ya gerçekten Elsie'nin duygularını okudukça gözyaşlarımı tutamadım. Bu kitabı aşırı derecede sevdim ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Sizi güldürecek ama aynı zamanda çokta üzecek bir hikaye bu.

Birçoğunuzun raflarda görünce ilgisini çekmeyecek bir kapağa sahip. Açık olmak gerekirse bana hediye gelmese dikkatimi bile çekmezdi ve böyle bir hikayeden mahrum kalırdım. O yüzden yazıyorum bu yazıyı sizlere. Raflarda gördüğünüzde Irmak'ın dediği kitap buydu diye ilginizi çeksin diye. Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.




'Süpernovaları hiç duydun mu? Gökyüzündeki her şeyden daha parlaktırlar ama çabucak sönüverirler. Kısacık süren, olağanüstü bir enerji patlaması. Ben'le ikinizi buna benzetmek hoşuma gidiyor… o kısacık zaman aralığında, bazı insanların yaşamları boyunca sahip olduklarından daha fazla tutku yaşamış olduğunuzu düşünmek.'


'Bu ev hiçbir şey değişmemiş gibi davranıyor. Her şey değişmişti. Duvarlara söylüyorum, o yok artık.'


Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top