15 Kasım 2016 Salı

Reading Slumptan Kurtaracak Kitap Önerileri

    Bugüne kadar reading slumptan nasıl kurtulurum sorusu altında çok fazla öneri yazılıp çizildi. O yüzden ben size bu yazımda bir yöntem sunmayacağım. Google da arattığımızda bile karşımıza o kadar çok seçenek çıkıyor ki. Her insanın bunu atlatma şekli farkı bana göre fakat bunlara biraz göz attığımızda bizde işe yarayacak bir tane kesin buluruz. 


Ben size okuyamama halinize ilaç gibi gelecek, su gibi akıp giden kitaplar önereceğim sadece. Çünkü ben genelde bu yöntemi kullanıyorum. Okuyamamaya başladığımı hissettiğimde, kitabı elime alasım gelmediğinde hemen akıcı olacağını düşündüğüm hatta yorumlarda akıcı olduğu belirtilen kitaplardan birisini elime alıyorum ve onu okuyorum. 

Bu bende inanılmaz işe yarıyor çünkü akıcılığı sayesinde 400 sayfalık bir kitabı bile bir gün içerisinde bitirebiliyorum. ( Bknz. Izabel ) Kitap bu kadar çabuk bitince size de bir azim geliyor haliyle. Hele birde kitap güzelse tadından yenmez.

O yüzden bende size benim reading slump dönemlerimde bana iyi gelen kitaplardan öneriler yapmaya karar verdim. Kendinize uygun türü seçerek bu illetten kurtulmak sizin elinizde :')



  • Sarai ve Izabel :  Bu kitaplarla ilgili ayrıntılı yorumumu buradan okuyabilirsiniz. İkisi de inanılmaz akıcı kitaplardı. Yazarın dili kadar çevirinin de bunda büyük etkisi vardı. Kitabın türü hakkında ne diyebilirim bilmiyorum Goodreads'te bile net bir şey yok. Ama temponun hiç düşmediği bir seri ve buda heyecanla başından kalkmamanıza yardımcı oluyor. 
  • Her Şey : Bu kitapla ilgili ayrıntılı yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Kesinlikle saatler içinde başından kalkamadan bitireceğiniz bir kitap Her Şey. İnanılmaz akıcı, sevimli, hüzünlü. Young Adult kategorisinde bir kitap. Ve benim şiddetle herkese tavsiye ettiğim kitaplardan.
  • Harry Potter Serisi : Şaşırdınız dimi :') Yoksa Harry Potter'ı unutacağımı mı sandınız ? Benim en büyük kurtarıcım Harry Potter serisidir. En sevdiğim seri olmasının bunda büyük etkisi var çünkü bir şeyler okumak istemediğimde her hangi bir kitabını elime alır ve rastgele bir yerlerini okurum. Bu bile bana çok iyi gelir. O yüzden onu buraya yazmasaydım ayıp olurdu :') Bilmeyenler için seri sıralaması şu şekilde;
    1. Harry Potter ve Felsefe Taşı
    2. Harry Potter ve Sırlar Odası
    3. Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
    4. Harry Potter ve Ateş Kadehi
    5. Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
    6. Harry Potter ve Melez Prens
    7. Harry Potter ve Ölüm Yadigarları

  • Ay Günlükleri Serisi: Bu seriyi henüz bitirmedim. Bitirmeye kıyamıyorum ve açıkçası her okuduğum kitabını da akıcı bir şeyler okumaya ihtiyaç duydukça okuyorum. Çünkü yaratılan dünya sizi içine öyle bir çekiyor ki elinizden bırakamıyorsunuz. Serinin ilk kitabı olan Cinder'ın yorumunu buradan okuyabilirsiniz. Her kitapta bilinen bir masalı yeniden kurguluyor yazar. Cinder- Külkedisi. Scarlet- Kırmızı Başlıklı Kız. Cress- Rapunzel. Winter- Pamuk Prenses. Serinin sıralaması da yazdığım sıraya göre gidiyor. Birde 3.5 diye geçen ara kitap Levana var.

  • Piyon: Son zamanlarda okuduğum en iyi distopyalardan birisi olmakla birlikte akıcı anlatımı ve düşmeyen temposu ile elinizden düşmeyecek bir kitap. Buraya yazdığım kitapların çoğu akıcı olmalarının yanında benim en sevdiğim kitaplar. O yüzden gözüm kapalı öneriyorum hepsini.
  • Başka Dilde Aşk : Aşık olarak okuduğum bir kitaptı Başka Dilde Aşk. Okuduğum en güzel aşk kitaplarından birisiydi. Romantik kitaplar hoşunuza gidiyorsa reading slumpa girdiğiniz bir dönemde size ilaç gibi gelecek, bittiğinde de yüreğinize dokunacak bir kitap. 
  • Koğuş: Okuduğum  en iyi psikolojik gerilim kitaplarından birisi. Ben başından sonuna büyük bir merakla okudum. Gerildiğim söylenemez ben kitaplarda ve filmlerde kolay kolay gerilmem. Ama heyecanım ve merakım hiç eksilmedi. Bu tarz kitapları sevenler için reading slump önerimdir.

Bu yazı için bu kadar öneri yeter bence :') Eğer hoşunuza giderse yeniden bir reading slump kitap önerileri yazısı yazabilirim. Umarım beni kurtardıkları gibi sizi de kurtarırlar :') 
Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :')


1 yorum:

  1. bence(benim fikrim tabi herkesin görüşü farklı olabilir) ama ay günlükleri serisi pekte reading slumtan kurtaracak akıp giden bi kitap değil konusu güzel fakat anlatım dilinden sıkılabilirsiniz.

    YanıtlaSil

back to top