4 Aralık 2015 Cuma

Manga Önerisi | Death Note

Orijinal Adı: Death Note
Tür: Doğaüstü Güçler, Gerilim, Gizem, Shounen
Yazan & Çizen: Ohba Tsugumi & Obata Takeshi
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar
Cilt Sayısı: 13

Bu deftere adı yazılanlar ölür… Ölüm Tanrısı Şinigami Ryuk'un insanoğlu dünyasına düşürdüğü defter: DEATH NOTE (ÖLÜM DEFTERİ).

Bu doğaüstü defteri bulan ve dünyadaki cani suçluları ortadan kaldırmak için kullanmaya karar veren Light Yagami (nam-ı diğer Kira) ile kimsenin çözemediği olaylarda polise yardım eden L adlı gizemli detektif arasındaki muhteşem mücadele böyle başlar.

Light Yagami bu deftere ismini yazdığı ve yüzünü bildiği herkesin öleceğini keşfeder. Önceleri defteri kuşkuyla kullanmaya başlayan Light, ismini yazdığı insanların hayatlarının kendisinin belirlediği ölüm şekliyle son bulduğunu görür. Her geçen gün defterin yeni yeni özelliklerini öğrendikçe hayalindeki dünyayı yaratabilmek için defteri kullanmaya başlayarak adalet mekanizmasının yeterince cezalandıramadığı azılı suçluları öldürmeye karar verir. Suçlular gizemli bir şekilde ve peş peşe ölmeye başlayınca durum polisin dikkatini çeker ve dünyadaki birçok gizemli olayı çözmekle görevlendirilmiş olan "L" adlı dedektif, konuyu araştırmak üzere polisin yardımına koşar.


   

Death Note ilk animesini izlediğim mangalardandı. Belki de animesini izlemeseydim manga okumak dikkatimi çekmeyecekti. Çünkü normalde çok fazla manga okuyan bir insan değildim. Tabi onun tadını almaya başlayınca bu değişti. 

Death Note büyük bi zevk alarak okuduğum bir seridir. Ki hala okumaktayım, seriyi tamamlamadım henüz ona rağmen size bu öneri yazısını yazıyorum çünkü gerçekten seveceğinize eminim.

Manga içerisindeki karakterlerden favorim hep Ryuk olmuştur. Hikayemizde Ryuk'un Ölüm Defteri'ni dünyaya düşürmesiyle başlıyor. Defteri Light bulur ve deftere yazdığı isimlerin hayatlarını kendisinin belirlediği bir ölüm şekli ile elinden alabileceğini keşfeder. Ve bu şekilde adalet karşısında doğru düzgün yargılanmadığına inandığı cani suçluların isimlerini deftere yazarak onları öldürmeye başlar. Fakat suçluların peş peşe ölmesi polisin dikkatini çeker ve dünyanın en ünlü dedektifi olan 'L'den bu olayı çözmesini isterler. Ve bu şekilde Light yani onu destekleyen ve desteklemeyen insanların bildiği adıyla Kira'nın L ile olan mücadelesi de başlar.


Bu tarz hikayeleri sevenlere kesinlikle tavsiye ederim. Manga okumaya yeni başlayacak olanlara da tavsiye ederim çünkü gerçekten manga okumayı sevdirecek bir seri olduğunu düşünüyorum. Çizimleri de çok güzel olan bu seriyi okurken bazen ben mi salağım anlamıyorum dediğim anlarda olmadı desem yalan olur. Çok zekice yazılmış bir manga çünkü. 

Arada bu şekilde manga önerileri yazmayı düşünüyorum. Umarım sizinde ilginizi çeker ve zevkle okursunuz :)

Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top