28 Eylül 2015 Pazartesi

Kitap Yorumu | Tutku Oyunları- Aleatha Romig

Orjinal Adı: Consequences 
Türkçe: Tutku Oyunları  
Seri Adı: Tutku Oyunları Serisi-1
Yazarı: Aleatha Romig  
Yayınevi: Arkadya Bitter  
Sayfa Sayısı: 648 





Tutku Oyunları sonuyla beni acayip bir şoka soktu. Kitap 

638 sayfaydı ve ben yarısından sonra inanılmaz sıkılmaya başlamıştım. Başlarda da zaten zevk alarak okumuyordum çünkü kitapta benim kadınlığıma dokunan davranışlar vardı her ne kadar çok tasvir edilmesede. Fakat kitabın sonları kesinlikle kitapla ilgili olan düşüncelerimi aldı bambaşka bir yere götürdü. 



Kitabın konusundan biraz bahsedecek olursam daha doğrusu spoiler vermeden bahsetmeye çalışırsam; Claire 26 yaşında bir meteoroloji uzmanıdır. İşini çok seviyor olmasına rağmen çalıştığı şirketin el değiştirmesi sonucu işsiz kalır ve hal böyle olunca da borçlarını ödemek için bir barda barmenlik yapmaya başlar. Claire yeni hayatından da son derece memnundur. Sakin,sıradan bir hayat sürmektedir. Ta ki Antony bir gece çıkıp gelene dek. Bara gelen müşterilerle kesinlikle içki içmeyen Claire, Antony'nin cazibesine kapılıp onunla içki içmeyi kabul ediyor. Ve sonradan olaylar Claire'ın tanımadığı bir odada gözlerini açışıyla başlıyor. Başta hiç bir şey hatırlamasa da yavaş yavaş önceki gecenin anılarını anımsayınca nerede, ne durumunda olduğunu fark ediyor. Anthony tarafından bir nevi alı konulmuş durumda. Sebebi ise sarhoşken imzaladığı bar peçetesi. Anthony'e göre ise bu peçete bir anlaşma. O Claire'ın borçlarını ödeyecek, Claire ise Anthony ne isterse onu yapacak. Başlara Claire kaçmak için çabalıyor ters davranıyor ama bunlar ona ceza olarak geri dönüyor. Cezalar başta fiziksel şiddet olarak başlıyor ama asıl etkili olan şiddet ise her daim etkisini sürdüren psikolojik olanlar. Bu sayfaları okurken Anthony'i öldürmek, parçalamak isteyeceksiniz. Antony o kadar zeki ki her şeyi en ince ayrıntısına kadar planlamış. Başlarda bunu anlamıyorsunuz ama kitap bittiğinde oha zekaya bak ya derken buluyorsunuz kendinizi.

Kitabın sonunu o kadar çok beğendim ki vay be dedim kapağı kapatırken. Öncelikle yazar zaten kitabın ilk sayfasında kitapla ilgili uyarıda bulunuyor. Çünkü kitapta psikolojik ve fiziksel şiddet var, tecavüz var. Ama bunları hiç açarak anlatmıyor. Ama ben bu tarz konulardan hoşlanmadığım için bu bana biraz dokundu. Ve kitaptaki erkek karakterden eminim ki birçoğumuzun bıktığı o yakışıklı, zengin, sadist, ama aynı zamanda kibar olan biri olarak bahsediliyor. Kızımız da verdiği kararlar ile kesinlikle salak birisi bana göre. Kitabın ortalarında her şey tahmin ettiğim gibi ilerledi 'öf be bu kadar basit mi ya bıktım artık bu konudan yeter' dedim. Kitabı bırakmayı bile düşündüm. Ama yinede ne olacağını merak ettiğim için devam ettim. Ve şuan iyi ki devam ettim diyorum çünkü o son kesinlikle devam etmeme değdi. Şiddet sizi de rahatsız ediyorsa sizde benim gibi başlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ama değer. Gerçekten neler olacak bir sonraki kitapta merak ediyorum. Çünkü öyle bir yerde bitti ki kitap anlatamam ya. Yani kızı kaçırmasının bunları yapmasının bir nedeni olduğunu biliyordum ama bunu da beklemiyordum. Sonu bu şekilde olmasaydı kitaba iki puan anca verirdim ama şuan puanım 4.


Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top