21 Ocak 2016 Perşembe

Kitap Yorumu | Öldürmeye Değer Kişiler- Peter Swanson

Orijinal Adı: The Kind Worth Killing
Türkçe: Öldürmeye Değer Kişiler
Yazarı: Peter Swanson
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 296



“Birkaç tane çürük elma tanrı’nın belirlediği zamandan önce yok olsa ne fark eder…”
Lily Kintner Heathrow Havalimanı, bekleme salonunun barında Ted Severson’la tanışır. İçilen martinilerin sayısı arttıkça aralarındaki samimiyet de artar. Bu iki yabancı kendileriyle ilgili en mahrem sırları birbirlerine anlatırlar. Ted, karısı Miranda’nın kendisini bir hafta önce aldattığını öğrendiğini söyler. Belki de en başından beri birbirlerine uygun değildirler. Sohbet ilerledikçe Ted yarı şaka karısının ihaneti yüzünden onu öldürmek istediğini açıklar. Bu şok edici itiraf karşısında Lily, ona bu konuda yardım edebileceğini söyleyerek işi içinden çıkılmaz bir hale sokar. Ne de olsa herkes bir gün ölecektir, birkaç çürük elmayı zamanından önce toprağa göndermenin ne sakıncası olabilir ki?
Bir anda bu ikili kendilerini ölümcül bir kedi-fare oyununun içinde bulurlar; her şey bittiğinde yalnızca bir kişi hayatta kalabilecektir.
(Tanıtım Bülteninden)



Lily çocukluğundan gelen bazı sebeplerle insan öldürmenin o kadarda kötü bir şey olmadığını düşünen bir kadındır. Bir gün bineceği uçağı beklerken havaalanında Ted ile tanışır. Bir şeyler içerler ve Ted içkiliyken kendisini aldatan karısını öldürmek istediğini söyler ve buda Lily'nin oldukça ilgisini çeker. Ve Ted'e bu konuda ona yardım edebileceğini söyler. Böylelikle Ted'in hayatı değişmeye başlar. Fakat bundan sonra ne kadar plan yaparlarsa yapsınlar sonuçlarını tahmin edemeyecekleri şeyler yaşanacaktır.
Kitapta olay eksik olmuyor gerçekten. Bu yüzden merakınız hiç eksilmiyor. Bir sonraki sayfada neler olacağını kestiremiyorsunuz bile. Benim öngöremediğim olaylar oldu devamlı. Bir sonraki hamlenin ne olacağını bir türlü tutturamadım. Hele birde kitap sonlara doğru bir hızlanmaya başladı ki sormayın. Çok yoğun bir temposu vardı kitabın sonlarının. Bu beni biraz yordu açıkçası. Ama sanmayın ki bu kitap kötü demek. Kesinlikle değildi. Hatta oldukça güzel bir kurguydu. Ve kitabın sonu. Sakın şöyle göz atayım diye en arka sayfayı açıp bakmayın :') Sonunu çok beğendim gerçekten. İyi ki bu şekilde bitmiş diyorum ben. Bu tarz polisiye, psikolojik gerilim sevenlerin kitabı seveceğine eminim. Polisiye kısmı çok yoğun olmamakla birlikte psikolojik gerilim ağırlıklıydı. 
Kitaba 3.5 mu 4 mü versem diye baya düşündüm ama beni yorduğu için 3.5 verdim. Siz isterseniz 4 olarak da düşünebilirsiniz tabi :') 


Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :)


1 yorum:

  1. Ben pek sevemedim gibi ya. Çok sıkıldım okurken. Böyle kitapları çok okuduğumdan mı bilinmez ama çok sıkıcı ve mantıksız geldi. Cinayet öyle birdenbire oluyor ki. Hani,belki Lily'nin amacını sonralardan öğreniyoruz ama saçma geldi. Sonu da beni pek tatmin etmedi.

    YanıtlaSil

back to top