8 Kasım 2016 Salı

Mart Ayında Okuduklarım

Mart ayından beri herhangi bir yorum giremediğim için her ay okuduklarımı kısa kısa yazmaya karar verdim :') 
İçlerinden bazılarına ise uzun uzun yorumlar gireceğim. Eğer paylaştıklarımdan herhangi birinin yorumunu daha detaylı merak ederseniz yorum bırakabilirsiniz, bende onun yorumunu girerim böylece :')
O zaman ilk olarak Mart ayında okuduklarım ile başlayalım.


    Mart ayında 10 kitap okumuşum ve bakınca okuduğum kitapların çoğunu sevmişim aslında. Ama Her Şey ve 5.Dalga ayın favorileri net olarak. Her Şey'in yorumunu buradan okuyabilirsiniz :')



Ben, Earl ve Ölen Kız: Beklentimi çok yüksek tuttuğumdan mıdır nedir sevemediğim kitaplardan. Anlatım tarzı da pek bana hitap etmiyordu açıkçası. Yaşım daha küçük olsa belki daha çok sevebilirdim. Seveni de çok fazla olsa da benlik değildi :') 2/5



Meleklerin Kanı: Çevirisi facia olup kendisi çok güzel olan canım kitap. Bir kitabın çevirisi anca bu kadar kötü olabilirdi sanırım. Çeviriyi göz ardı edersek çok severek okuduğum bir kitap oldu. Konusu oldukça merak uyandırıcıydı. Ve şunu diyebilirim ki melekler ve vampirleri daha önce hiç böyle okumadık :') Çevirisinden dolayı bir puan kırarak kitaba 4/5 vermiş bulunmaktayım.





Toz:  Bu kitabın anlatımı ya da çevirisi artık hangisi bilemiyorum beni çok rahatsız etti. Kitapta duygu eksikliği çok fazlaydı. Karakterlerin olaylar karşısında verdiği tepkiler o kadar yapaydı ki bu mu yani bu kadar mı tepki vereceksin diye kendimi parçaladım. Kitabın anlatımını ne kadar sevmediysem konuyu o kadar sevdim. Gerçekten kitaba başladığımda böyle bir şey okuyacağım aklımın ucundan bile geçmemişti. Konusu için bir şans verilebilecek bir kitap çünkü benim dışımda anlatımdan rahatsız olan çok fazla görmedim. 3,5/5



Ezik: İşte karşınızda Ryan Dean West. Kendisini ezik olarak adlandıran ama aslında hiç görmediğim o orijinalliğe sahip karakter. Ryan Dean'in kitap boyunca kendisine eziğin tekiyim demesi beni delirtti. Ryan Dean her kadına ağzının suyu akan, yürüyen hormon deposu adeta. Ve bu huyunun başına açtığı komiklikleri, ve kendi kendine başına açtığı belaları okuyoruz kitap boyunca. Hiç bir olay olmamasına rağmen bu sizi sıkmıyor, aksine gülerek okuyorsunuz. Hele kitabın içindeki o karikatürler ve çizimler yok mu. Bayıldım resmen :')  Ve sonu. Hiç böyle bir şey beklemiyordum. Keşke yazar böyle üstünkörü geçmeyip daha uzun işleseydi sonunu. Bu halde bile beni etkilediyse o zaman ne olurdu düşünemiyorum. 4/5



Oyun Ustası: Kitabın konusu çok ilgimi çekmişti ve büyük umutlarla başlamıştım. Gerçekten çok güzel bir kurgusu var. Ama yazarın anlatımını hiç sevemedim. O yüzden de umduğumu bulamadığım bir kitap oldu. Yine de elime geçerse devam kitaplarını okumayı düşünüyorum. Bazen başta sevmediğim serileri sonradan sevebiliyorum. Bknz: Karanlık Ateş :')   2,5/5



5.Dalga:  O kadar güzeldi ki kitap için yorum bile yapamıyorum çünkü dönüp dolaşıp sadece muhteşemdi, harikaydı, alın mutlaka okuyun diyeceğimi biliyorum :')  Resmen bayılarak okudum, ben bu tarz kitapları aşırı seviyorum. Yazarın dili olsun, hiç düşmeyen tempo olsun, Cassie ile Zombi'nin iç sesi olsun hepsine bayıldım. Zevkimiz az çok uyuşuyorsa hemen kapın ve okuyun :') Serinin 2. kitabına elim gidip duruyor ama 3. çıkmadan okumayacağım inat ettim. Hadi bakalım. 5/5



Senden Geriye Kalan:  Eğer Yaşarsam'ı sevmeyişimin sebebini hep yazarın anlatışına bağlamıştım çünkü o kitaptaki duyguları hiç bir şekilde hissedememiştim fakat bu kitap ile sorunun yazarın dili değil o kitabın kurgusu olduğunu anladım. Eğer Yaşarsam'da hissedemediğim her duyguyu Senden Geriye Kalan'da sonuna kadar hissettim. Bu kadar etkileneceğimi gerçekten tahmin etmiyordum. Boğazımda bir düğümle okuduğumu söyleyebilirim. Meg'in arkadaşını kaybetmesinin acısını, onun peşinden öğrendiği bütün gerçekleri, ölümüne neyin sebep olduğunu öğrenme çabasını ve kendisini affetme yolculuğunu okumak bende çok farklı duygular uyandırdı. Kitabın içine konulan aşk bile öyle kararındaydık ki abartılmadan konudan sapmadan. Çok sevdim. Diğer kitaplarını sevmediyseniz bile bu kitaba şans verin derim. 4,5/5


Her Şey: Bu kitap için muhteşem methiyeler dizebilirim size. Hatta dizmişim de :') Yorumumu buradan okuyabilirsiniz :') Kitabı da kesinlikle okuyun! 5/5


Z Raporu: Bu tarzda yazılan kitaplardan zevk almadığımı bir kez daha anlamamı sağladı bu kitap. Yazarın dilini sevemedim, etkilenemedim, içine giremedim. Hoşuma gitmeyen yazılar yok diyemem, özellikle de en sondaki Resimdeki Gözyaşları beni çok etkiledi. 2 puan vermemin sebebi de hoşuma giden bir kaç yazı zaten. Ama genel olarak baktığım zaman hoşlanmadığımı söyleyebilirim. 2/5



Gezginname: Bu kitap benim için yeni bir deneyim oldu. Kişisel gelişim kitaplarını okumayı çok sefer denedim, bazıları bitti bazıları yarım kaldı. Ama en nihayetinde sonuç hiç birini sevmeyişim oldu. Fakat bu kitap o tabuları yıktı. Samimi ve akıcı dili ile, öyküleri ile veriyordu mesajı. Zorlama yöntemlerle değil. Çok keyif alarak okudum gerçekten. Kişisel gelişimden uzak duruyorsanız bile şans verebilirsiniz. 4/5



Bunlarda benim Mart ayında okuduklarımdı. Yavaş yavaş her ayı yükleyeceğim :') Ayrıca blogda görmek istediğiniz yazı önerileriniz varsa seve seve dinlerim. Böylelikle yorum dışında bir şeyler de paylaşmış olurum :')



Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :')



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top