8 Ekim 2015 Perşembe

Kitap Yorumu | Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları- Ransom Riggs

Orjinal Adı: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children 
Türkçe: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları     
Yazarı: Ransom Riggs     
Yayınevi: İthaki     
Sayfa Sayısı: 320




Gizemli bir ada. Terk edilmiş bir yetimhane. Fazlasiyla tuhaf fotoğraflardan oluşan bir koleksiyon.
Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları romanında keşfedilmeyi bekliyor.
Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.
New York Times bestseller listesinden 108 haftadır inmeyen, aklınızdan çıkmayacak eski fotoğraflar eşliğinde okuyacağınız Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, gölgelerde geçen bir macera arayan her yaştan okuyucuyu içine çekecek eşsiz bir roman.
"Gergin, duygusal ve tuhaf mı tuhaf bir ilk roman. Fotoğraflar ve metin birbirini tamamlayarak unutulmaz bir hikâye yaratıyor." 
-John Green, Kâğıttan Kentler ve Aynı Yıldızın Altında kitaplarının çoksatan yazarı-
"Bu, hipsterlar için yazılmış bir Harry Potter kitabı. Geçtiği dünyaya ve verdiği hisse bayıldım." 
-Felicia -Day-
"Fotoğraflar olmasa bile hikâye kendi başına yetermiş fakat fotoğraflar hikâyeye karşı konulmaz bir gizem ekliyor. Birinci gözden anlatı samimi, komik ve etkili. Serideki bir sonraki kitabı dört gözle bekliyorum." 
-Rick Riordan, Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)




Bu kitap bitmesin diye gözünün içine baktım resmen. Ama her güzel şey gibi buda bitti. Ve ben bayıldım. Ciddi anlamda çok güzeldi. Yazara gerçekten hayran oldum. Normal bir kurgu ortaya çıkarmak ne kadar zorken bu harika adam fotoğraflara bakarak bir kurgu ortaya çıkarıyor. Ben ancak zorluğunu tahmin edebilirim. 
Tek bir sayfasında bile sıkılmadan okudum. Kitap su gibi akıp gitti. Tabii ki bunda çevirinin de etkisi yadsınamaz. Aslı Dağlı'ya bu güzel çeviri için kocaman teşekkürler. Ayrıca bilmeyenler için buradan duyurayım. Aslı Dağlı şuan ikinci kitabı çeviriyor. Onun ardından da üçüncü kitap gelecek inşallaaaah.


Konusundan biraz bahsedecek olursam; Jacob büyükbabasının ona anlattığı tuhaf hikayelere inanarak büyür ama belli bir yaşa geldikten sonra arkadaşlarının da onunla dalga geçmeye başlamasıyla büyükbabasının anlattıklarının saçmalıktan başka bir şey olmadığını düşünür. Ve sonra yaşadıkları bir aile trajedisinin ardından babası ile birlikte Galler kıyılarındaki dedesinin anlattığı yetimhanenin bulunduğu adaya doğru yola çıkarlar. Burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'ni keşfetmekle kalmaz kendisini de çok farklı bir dünyanın içinde bulur. 





Kitap bir gerilim kitabı mıydı ? Bana göre değildi. Ama bu insanın nelerden gerildiğine bağlı olarak değişir bence. Çünkü okurken gerildiğini söyleyenler de vardı. 
Her şekilde, türü ne olursa olsun alın bu kitabı okuyun. Eminim ki sizde çok seveceksiniz. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen ben çok sağlam olduğunu düşünüyorum. Ya bir kere fotoğraflar muhteşem ve adam bunlardan bir kurgu oluşturmuş daha ne olsun! 
İkinci ve üçüncü kitabı deli gibi merak ediyorum. Umarım çok beklemeyiz :)
Veee son olarak kitabın filmini Tim Burton çekeceği için aşırı heyecanlıyım. Bu kitabı anca Tim Burton daha muhteşem yapabilir bana göre. Yeha!

       



Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı günler dilerim :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top