9 Ekim 2015 Cuma

Kitap Yorumu | Gece ile Şafak- Fatma Erdek

Adı: Gece ile Şafak   
Yazarı: Fatma Erdek   
Yayınevi: Ephesus    
Sayfa Sayısı: 523


Karanlıkta bile gören gözdü yürek. Bir kez bağlandığında, iz sürüyordu. Onlar sevgiyi de, acıyı da birlikte yaşamışlardı. Büyüklerin dünyasında kötülüğün kurbanı olmuş, kaderin savurduğu farklı yönlerde kaybolmuşlardı.
Yıllar geçmiş, yaşamlar değişmiş, dile getirilemeyen acılar karanlıklarda hapsolmuştu. Ancak bir gerçek vardı ki; aynı ateşte yanan yürekler, biraz örselenmiş, biraz olgunlaşmış olsa da, birbirini tanıyordu.
Fakat hayat bu kez onlara farklı roller çizmişti. Gece, intikam ateşiyle yanan bir kadın… Şafak, sevdiği kadını korumak için kendinden vazgeçmeye hazır bir erkek… Gerçeği ararken, aşkın ve tutkunun esiri olan iki yürek…
Bir yanda dar, çıkmaz sokaklar, birbirine yaslanmış gecekondular, benzer yazgılar, yüzler, insanlar… 
Diğer yanda karanlığa sahte ışıklar yakan sazlı sözlü mekânlar, suçlar, suçlular, hem sefil, hem de göz alıcı hayatlar…
Tehlikenin koynunda, sırlarla çevrili derin bir AŞK hikâyesi okumaya hazır mısınız?
(Tanıtım Bülteninden)






Gece ile Şafak çok çok uzun zamandır merak ettiğim bir kitaptı ama bir türlü alamamıştım. Alışveriş yazımdan hatırlarsanız sahafta 10 TL'ye bulunca kapmıştım. Ve şimdi ise bu kadar geç okuduğum için kendime kızıyorum. Kitaba bayıldım. Kitabı o kadar çok sevdim ki. Okurken sayfalar ardı ardına akıp gitti. Sıkıldığım tek bir sayfa bile olmadı. Zaten her sayfada yeni bir olay oldu, yeni şeyler öğrendim, itiraflar, intikamlar, geçmişin gölgesinde kalan insanlar, bağlantılar.
Hepsi o kadar güzel bir şekilde kurgulanmış ve iç içe geçmiş ki okurken mest ediyor insanı. Ya gerçekten bayıldım. Kitabın sonu için bir tahminim vardı. Ve içten içe öyle olmasını umuyordum. Sonu tahmin ettiğim gibi çıktığında mutluluktan ölüyorum sandım :D
Kitap günümüz ve 1986 senesi arasında gidip geliyor. Günümüzde Gece erkeklerin aklını başından alan muhteşem güzelliği ve muhteşem sesi ile assolist. Şafak, Gece'nin assolistlik yaptığı mekanın sahibi Çakır için çalışıyor ve Gece'nin korumalığını yapıyor. Ama tabii ki hiç bir şey böyle kalmıyor. Her şey bundan sonra başlıyor. 
Geçmişte ise bir ailenin hayatını okuyoruz. Mutlu, kendi halindeyken bir gün hayatlarının yıkımı ile karşılaşmış çaresiz bir aile. Ve sırlar. Toprak, Karaca, Ceylan, Mahur, Leyla, Gece, Şafak, Marika ve bütün karakterler. Okurken hepsi için üzülüyorsunuz. 

Olaylar öyle güzel bağlanıyor ki. Çok sevdim bu kitabı. Özellikle de son zamanlarda Türk yazarlar arasında içi boş kitaplar bile basılırken böylesine güzel bir kitap çıkmış olması beni çok mutlu etti. Size muhteşem bir Türk yazarın bu muhteşem kitabını tavsiye ediyorum. Hemde şiddetle. Wattpad'de gördüğümüz ve kitap olup duran o iyi kız, kötü çocuk hikayelerinden biri değil bu. Kesinlikle değil. Çok daha fazlası. Çok daha derini.
Okuyun sadece.
Ve ayrıca Şafak kalp ben demek istiyorum. O nasıl güzel bir adam öyle yahu!



Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, bol kitaplı  günler dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top